top of page

 הפצת סרטים בפסטיבלים # 

להתפרנס מיצירה קולנועית #

צעד ראשון לפיצ'ר ראשון #

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   לפרטים נוספים

Search

להתפרנס מיצירה קולנועית

עצמאי או שכיר?


אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות אותנו כשאנחנו בוחרים נתיב מקצועי, היא השאלה האם להיות עצמאי או שכיר? בעולם שלנו יש וריאציות עצמאיות ושכירות בנתיבים שונים. כדי לענות על השאלה הזאת, ננסה להבין קודם על עצמנו איזו מסגרת מתאימה לנו? האם אנחנו מעדיפים נוחות כלכלית יציבה לאורך זמן, עם שגרה חסרת בלאגן, או אולי דווקא זו אפשרות שעלולה להראות לנו מעט אפרורית ולא תאפשר לנו מספיק חופש וגמישות? כמובן שאם אין לנו תשובה לשאלה הזאת, אפשר לנסות ולראות מה עובד לנו ומה לא.

מה המשמעות של שני סגנונות העבודה האלה?

השכיר - אחת האפשרויות היא לעבוד בעולם ההוראה. זו עבודה מול משרד החינוך או אוניברסיטאות ובתי ספר. זו אפשרות שנותנת יציבות לפרק זמן, כאשר הכסף שתרוויחו ידוע מראש. בנוסף, העבודה בהוראה יכולה להשאיר אתכם קרוב לעולמות החקירה והפיתוח, לצד סטודנטים ותלמידים שעוסקים ביצירה משלהם, מה שיכול לעזור גם לכם לגדול כיוצרים וללמוד דברים חדשים. בנוסף, אפשר לעבוד בחברת הפקה כאיש תוכן או כאיש פיתוח בתוך צוות של גוף הפקתי. אפשר גם לעבוד בגוף קולנועי או בעמותה כשכירים וכיוצרים.

העצמאי - בתחום העצמאי נמצאים רוב התפקידים המקצועיים בתחום היצירה הקולנועית והטלוויזיונית - במאים, תסריטאים, צלמים, אנשי תאורה או ארט וכו'. מקצועות הסט הם מקצועות שבאופי שלהם הם מקצועות עצמאיים. הדבר הזה נובע מהמציאות שבה אנשי מקצוע עוברים מהפקה להפקה, כאשר יכולה להיות הפקה קטנה של פרסומת או סרטון תדמית, לצד הפקות ארוכות יותר של סרט קולנוע או סדרת טלוויזיה. האפשרות הזאת יכולה להשאיר אתכם גם קרוב ליצירה אמנותית וגם לאפשר לכם פרקי זמן ארוכים שבהם אתם יכולים לעבוד ולפתח את הפרויקטים שלכם. גם בעבודה כזאת אפשר למצוא סוג של יציבות אם עובדים בפרויקטים ארוכי טווח כעצמאיים. בטלוויזיה יש יותר ודאות מבחינת משך העבודה והשכר לעומת סרטונים שיווקיים ופרסומות, שהם יותר אקראיים וקצת יותר קשה לבנות עליהם כדי לייצר הכנסה יציבה.

9 views

Recent Posts

See All

אורי בר-און/דנה גולדברג/אמרי דקל קדוש/הדס איילון אורן: יש מתח גדול בין שני הנושאים האלה, של פרנסה ויצירה. נתעסק היום במפגש ובאיזונים שכל יוצר מוצא לעצמו על מנת שיוכל לקיים את שני הנושאים האלה זה לצד ז

הנושא של החיבור ומערכת היחסים בין צורה לבין המהות, התוכן, הוא נושא קצת מופשט אבל מאוד חשוב כשמתחילים לדבר על בימוי, מכיוון שעליו יושבים כל הדברים הפרקטיים בהם נעסוק בהמשך. כדי שנוכל להבין אותו היטב, נ

אורן: יובל יפת, מהיוצרים של 'פאודה' ו'יהלומים' שצפויה לעלות בקרוב בנטפליקס. מה שלומך? יובל: טוב מאוד, כיף להיות פה. מה נשמע? אורן: שמחים שאתה איתנו. היום ננסה לעשות איתך איזשהו מסע ולעבור גם על המסלול

הקורסים הדיגיטליים של קולנוע עצמאי בישראל

 הפצת סרטים בפסטיבלים לקולנוע 

Picture1_CANNES.png

להתפרנס מיצירה
קולנועית

צעד ראשון
לפיצ'ר ראשון

קולנוע עשיר
דל תקציב

2.jpg
pexels-martin-lopez-1117132.jpg
pawel-szvmanski-1o0Fh5alQYo-unsplash.jpg

קולנוע עשיר דל תקציב #

bottom of page